Infodoors - Smart szoftverek működése

Smart szoftverek működése

A kimenő vevőszámla útja:

  • A könyvelt cég a web alapú smart szoftver segítségével kiállítja a számlát. Ez automatikus bemegy a NAV-nak. A cég eljuttatja a vevőjének a számlát (lehet elektronikusan, vagy papíron)
  • Bejelölésre kerül a fizetés módja is. (készpénz, vagy átutalás)
  • A kimenő számla paraméterezve van és automatikusan le is könyvelődik. Azaz a bevétel rákerül a főkönyvre és már meg is jelenik a könyvekben számla követelésként
  • Ezzel kapcsolatosan a könyvelő dolga, hogy ellenőrzést hajt végre, hogy minden kiállított bizonylat megküldésre került a NAV-nak és le is lett könyvelve. Az ellenőrzést segíti a megfelelő listák lekérésének lehetősége
  • Minden rögzített dokumentum, tételsor legalább a törvényi követelményeknek megfelelő tárolási ideig visszakereshető és biztonságosan archivált.

A bejövő szállítószámla útja:

  • A smart szoftver minden éjszaka leszedi a NAV rendszeréből az összes olyan bejövő számlát, amit a cég felé belföldön kiállítottak
  • A bejövő számla beérkezik papír alapon, vagy elektronikusan
  • A könyvelt cég megkeresi a felajánlott nyitott listából, hogy melyikhez tartozik a számlakép és feltölti hozzá PDF formátumban (kikeresheti szállítónév, számlaszám, dátum alapján is)
  • Ezután kijelöli, hogy kinek kell jóvá hagyni. (Kitölti a Részleg rekordot) A jóváhagyó rendszeresen kap értesítést, hogy jóvá kell hagynia számlát.
  • Kiválasztja azt is, hogy milyen költséghelyre menjen a számla. (Kitölti a Költséghely rekordot) (Például egy üzletlánc esetén a költséghely megegyezik az üzlet számozásával. Vagy az ügyvezető üzleti vendéglátása esetén a költséghely a Központ)
  • Kiválasztja a fizetés módját is. (készpénz, vagy átutalás)
  • A jóváhagyás után megjelenik a számla a könyvelendő listában. Itt a könyvelő kell hozzárendelje a megfelelő főkönyvi számokat A főkönyvi számok azért fontosak, mert ez alapján kerülnek be a tételek, összegek a megfelelő kartonokra. A kartonokból pedig lehet kivonatokat generálni, ami például a beszámoló elkészítéséhez szükséges.
  • A könyvelőnek ezen felül dolga az is, hogy a tételekhez, összegekhez hozzárendeli a megfelelő áfakódot. Ez azért szükséges, mert az áfakódon gyűjtött tételek alapján készülhet az áfabevallás.
  • Minden rögzített dokumentum, tételsor legalább a törvényi követelményeknek megfelelő tárolási ideig visszakereshető és biztonságosan archivált.

Pénztári készpénzes befizetés, kifizetés

  • A cég a bejövő, kimenő számlái közül azokat ajánlja fel pénztári kiegyenlítésre, amelyeknél készpénz a fizetési mód és a kimenő számla esetén már könyvelt állapotú, illetve bejövő számla esetén jóváhagyott státuszú
  • A cég pénztárosa kiválasztja a megfelelő számlát és kiállítja a pénztárbizonylatot, kezeli a készpénzforgalmat
  • A pénztárbizonylat kiállításával automatikusan könyvelésre kerül a pénzmozgás is (kiadás esetén csökken a pénztári főkönyv egyenlege, míg bevételnél pedig nő)
  • Ezen kívül pedig megszűnik az ezzel kapcsolatos nyilvántartott vevői követelés, illetve szállítói kötelezettség

Banki jóváírás, terhelés

  • A bejövő átutalásos számlák, melyek jóváhagyott státuszúak, megjelennek a nyitott fizetendő banki listában
  • A cég kiválaszthatja és beküldheti utalásra a megfelelő nyitott tételeket. A kiválasztott tételek már nem nyitottak és a megfelelő bankkivonat megérkezésével a pénzmozgás (kiadás, terhelés) is lekönyvelésre kerül
  • A kimenő vevői utalásos számlákat pedig jóváírás (bevétel) esetén megtalálja a rendszer és megszünteti a vevői nyitott státuszt, a bejövő pénzmozgás is lekönyvelésre kerül

Vegyes könyvelések

  • A legismertebb vegyes könyvelés a munkabérek könyvelése. Az ezzel kapcsolatos anyagot a cég az Ő nevén kijelölt biztonságos felhőben tárolja el.
  • Ezt az anyagot a könyvelő leszedi és megfelelő módon könyveli a szükséges paraméterekkel.

Rólunk mondták

Blog

IGÉNYELJEN ONLINE KONZULTÁCIÓT MOST!

A 2021.március 22 - május 30. között konzultációt igénylők részére AJÁNDÉK 450.000 Ft!*

*A fenti időszakban a konzultációt követően DÍJMENTESEN biztosítjuk a bejelentésekkel, átállással kapcsolatos könyvelői egyszeri díjat, melynek értéke a nevezett 450.000 Ft.

Kapcsolat

Név:
infodors

Város:
2462 Martonvásár, Tátra utca 25.

Mail:

facebook:
Infodors

Felismertük, hogy a jelenlegi technológia mellett megéri már az 1-3 milliárd Ft forgalmú cégek könyvelését kiszervezni. Csapatunk segíti a könyvelés kiszervezhetőségét. Új rendszereik kialakításában veszünk részt. Ott vagyunk az erp bevezetések előkészítési, tervezési, tesztelési, beüzemelési szakaszánál. Akkor is a cégekkel maradunk, amikor már használják az erp-t. Pénzügyeiket, könyvelésüket intézzük. Vegye fel velünk a kapcsolatot és kezdjünk bele!